KNIŽNÍ | Přečteno za prosinec 2021+blog update

Vítejte v novém roce 2022!

Dnešní článek je tak trochu atypický oproti klasickým recenzím. Rozhodla jsem se, že recenze budu dávat pravděpodobně hlavně na můj Instagram, kde mě najdete jako @claireparma. Na blog budou přibývat knižní články nebo potom mé příběhy a povídky.

Dejte mi vědět do komentářů, o jaké články byste měli zájem – ať už knižní, nebo jestli byste chtěli třeba tipy na kavárny. Nyní se přesuňme už k hlavnímu bodu článku – přečteno za prosinec 2021.

Život jedna báseň obálka knihy

#1 Život jedna báseň od Colleen Hoover

Po delší čtecí pauze jsem se znovu pořádně začetla v listopadu do knihy Polibek vítězů, což je třetí díl ze série Kletba vítězů. Když jsem knihu dočetla, sáhla jsem znovu po čtečce. Rozhodla jsem se začít od konce seznamu, aby se dostalo i na knihy, které jsou v seznamu delší dobu. A tak mi padl zrak na Colleen a páni! Kniha mě naprosto chytla takovým způsobem, že jsem musela touto autorkou i pokračovat.

Kniha Život jedna báseň je romantika, která obsahuje ale i tak trochu nečekanou bombu. Po nečekané smrti svého otce je osmnáctiletá Layken nucena být tou silnou kvůli své matce i mladšímu bratrovi. Navenek vypadá odolná a houževnatá, ale uvnitř ztrácí naději.

Na scénu přichází Will Cooper. Atraktivní, jednadvacetiletý nový soused od vedle s fascinující vášní pro recitaci poezie a jedinečným smyslem pro humor. Během několika dní vzájemného oťukávání si Will a Layken vybudují intenzivní emocionální spojení, které v Layken probudí novou naději.

Nedlouho po úžasném prvním rande jsou navráceni do reality šokujícím odhalením, jež je nutí jejich vztah okamžitě ukončit. Denní interakce jsou neskutečně bolestivé, protože se snaží najít vzájemnou rovnováhu mezi pocity, které je k sobě táhnou a tajemstvím, co je od sebe drží.

Bez naděje obálka knihy

#2 Bez naděje od Colleen Hoover

Knihou Bez naděje jsem pokračovala po dotčení mé první knihy od Colleen. V té době jsem doslova hltala jednu knížku za druhou. Tento titul neměl nouzi o velmi nečekaná překvapení. V tomto případě lehce zlomová. Po dočtení jsem nutně potřebovala číst další díl!

Je lepší zjistit pravdu, nebo věřit lžím? Když se sedmnáctiletá Sky seznámí s Deanem Holderem – možná jediným klukem, jehož provází ještě horší pověst než ji – něco se v ní změní. S ním poprvé ucítí něco, co v ní všechny povrchní známosti předtím probudit nedokázaly.


Holder ji uchvátí i vyděsí už během prvního setkání, ale hlavně ji dokáže probrat z citové otupělosti, kterou už začala považovat za součást své povahy. A vyvolat v ní vzpomínky na minulost… vzpomínky tak bolestné, že by si přála nechat je dál hluboko pohřbené.

Ztracená naděje obálka knihy

#3 Ztracená naděje od Collen Hoover

Druhý díl knihy Bez naděje nese název Ztracená naděje. I přes to, že je to v podstatě stejný příběh jen z pohledu Deana se určitě vyplatí jej přečíst. Kromě příběhu, který je i v první dílu, příběh pokračuje i potom co první díl skončí a dozvíme se tak nové informace.

Colleen Hooverová okouzlila čtenáře románem Bez naděje, příběhem toho, co se stalo, když dívka jménem Sky potkala dávno ztraceného přítele z dětství, Deana Holdera. S Holderovou pomocí odhalila Sky šokující rodinná tajemství a vyrovnala se s city a vzpomínkami, které v ní zanechaly hluboké jizvy. Bez naděje byl Skyin příběh. A ve Ztrácení naděje se konečně dozvíme pravdu o Deanu Holderovi.

Zmije obálka knihy

#4 Zmije od Bex Hogan

Zmije byla v seznamu pomalu hned nad Ztracenou nadějí a tak jsem se odhodlala do ní pustit. Naprosto nádherná obálka této knihy mě uchvátila! Od začátku je tato knížka pro čtenáře fantasy. Pokud máte rádi například Piráty z Karibiku, možná i pokud jste fanoušky Sarah J. Maasové, tak by se vám mohla líbit. Co bych ale nakladateli vytkla tak to jsou četné gramatické chyby v překladu, které by podle mě být v knize neměly. Myslím si, že když už takhle někdo vydá přeloženou knihu, tak je to i jejich vizitka. I přes to se mi ale moc líbila a byla velmi čtivá. Přelouskala jsem ji za jediný den.

Sedmnáctiletá Marianne se jednoho dne má stát Zmijí, ochránkyní Dvanácti ostrovů. Ale úřadující Zmije jí stojí v cestě. Zkažený muž bez špetky slitování se plaví po mořích na své válečné lodi, beztrestně zabíjí a za sebou nechává jen bolest a utrpení. Je jedním z nejnebezpečnějších lidí v celém oceánu… a je také Mariannin otec.

Narodila se, aby chránila ostrovy. Může za ně ale bojovat, když by to znamenalo, že ztratí svou rodinu, domov, chlapce, kterého miluje – a možná i vlastní život?

Jed obálka knihy

#5 Jed od Bex Hogan

Jed je pokračováním Zmije a byl neméně čtivý. Znovu mě pohltil a nepustil, takže jsem ho přečetla zas na jeden nádech. Marianne je mi velmi sympatická hlavní hrdinka. Není zde nouze o nečekané zvraty. Spousta lidí si to nemyslí, ale sto lidí sto chutí.

Marianne nikdy nechtěla být bojovnicí, ale když Dvanácti ostrovům hrozí nepokoje, bude muset porazit hrozby zevnitř i zvenčí říše. Teď je z ní totiž Zmije, ale veškeré naděje na mír se rozplývají. Na trůně zůstává zkažený král, loupežníky se nedaří zastavit a Marianne si není jistá, komu z posádky může důvěřovat.

Aby ostrovy vzkvétaly, musí být obnoveno pouto, které kdysi pojilo souš a oceán. A k tomu může dojít jediným způsobem – magie se musí vrátit. Podaří se Marianne přivolat prastaré síly zpět?

Zobrazit zdrojový obrázek

#6 Mořeplavec od Diany Gabaldon (Cizinka č. 3)

Mořeplavec je třetí díl ze série Cizinky. Přechozí díly už jsem četla v minulosti a tak jsem se rozhodla pokračovat v sérii. Už jsem viděla celý seriál a chtěla jsem přečíst ty díly v knižní podobě. Je to čtivý a opravdu mě to baví, akorát jsou ty knihy opravdu dlouhé. Určitě budu pokračovat v dalších dílech, ale po dočtení člověk potřebuje po tisícovce stran menší pauzu.

Claire zjišťuje, že Jamie u Cullodenu nepadnul, ale žil dál a vrátil se na své panství. Zde se několik let skrýval v jeskyni, kam mu jeho poddaní nosili jídlo, než se vydal Angličanům, aby jeho lid přežil z peněz za jeho hlavu. Při pobytu ve věznici se spřátelí s jejím velitelem, jehož život kdysi ušetřil, a zároveň objevuje tajemný zlatý poklad u severního pobřeží.

Po rozpuštění věznice jsou vězni převeleni do amerických kolonií, ale Jamie je ušetřen a poslán jako sluha na anglický statek…

Devátý spolek obálka knihy

#7 Devátý spolek od Leigh Bardugo

Nová série od Leigh Bardugo je na světě už nějaký ten pátek. Začátek je velmi pomalý a člověk v tom má trochu zmatek. Autorka nás přenese pomalu doprostřed příběhu a člověk chvíli neví, kde mu hlava stojí. V jedné kapitole jsem v přítomnosti, v druhé vypráví příběh jiná postava a pár měsíců dozadu. Po chvíli se ale příběh rozjede a čtenáře opravdu chytí. Zaujal mě příběh s tajnými spolky univerzity Yale. Kromě magie jsou spolky skutečné a to mě zajímá o to víc. Moc se těším na další díl!

Alex Sternová není zrovna typickou adeptkou pro studium na Yale. Právě naopak – bezcílně se potácí světem drog, ubíjejících zaměstnání a špatných rozhodnutí. Přesto dostane druhou šanci: stipendium na této prestižní univerzitě. V čem je háček? Během studia musí monitorovat podivnou činnost yaleovských tajných spolků, z nichž vzešli nejvlivnější lidé světa. Jenže brzy se ukáže, že jejich okultní aktivity jsou trochu silná káva i pro ty nejotrlejší…

2 thoughts on “KNIŽNÍ | Přečteno za prosinec 2021+blog update

  1. Jéé, tak to je skvělý, protože Hoover je moje nemilejší spisovatelka! ♥ A Cizinku jsem sice nečetla, ale za to jsem ji viděla asi tak 3x a zatím mě vůbec neomrzela. 🙂

    Like

    1. Děkuji za komentář!☺️ Cizinka je super jak v knižní tak v seriálové podobě ☺️ kdybys tu chtěla vidět nějaký konkrétní článek nebo ti tu něco chybí, stačí dát vědět!

      Like

Leave a comment